کشورها
پرچم استرالیا
Australia

ویزای 400 استرالیا

  • آیا به اخذ اقامت موقت استرالیا فکر می کنید؟
  • اخذ ویزای کار استرالیا چگونه ممکن است؟
  • ویزای 400 استرالیا چیست؟
  • ویزای ساب کلاس 400 استرالیا برای چه کسانی مناسب است؟
  • منظور از ویزای کار موقت (اقامت کوتاه مدت متخصص) چیست؟

این مقاله درباره ویزای 400 استرالیا (Australia 400 Visa) است. شما این ویزا را در لیست ویزاهای کار در وبسایت اداره مهاجرت استرالیا با نام ویزای کار موقت (اقامت کوتاه مدت متخصص) ساب کلاس 400 Temporary Work (Short Stay Specialist) visa خواهید یافت. کاریابی بین المللی جام جم با بیش از 10 سال فعالیت درخشان در زمینه اخذ ویزای کاری، همراه و راهنمای شما در صفر تا صد پروسه اخذ ویزای کار استرالیا خواهد بود. کارشناسان مجرب ما پاسخگوی سوالات شما در زمینه مهاجرت کاری به استرالیا خواهند بود.

کشور استرالیا (Australia) فرصت های بی نظیری برای تقریبا اکثر مشاغل ماهر مانند دارد و برنامه های جذاب مهاجرت کاری به استرالیا، متقاضیانی از سرتاسر جهان را هر ساله به این کشور زیبا، می کشاند. تعداد ویزاهای کار استرالیا بسیارند و همین امر همواره باعث می شود تا متقاضیان کار در استرالیا، میان تعداد زیادی از ویزاهای کار سردرگم بمانند و از خود بپرسند کدام یک از ساب کلاس های استرالیا برایشان مناسب است؟

البته که پروسه مهاجرت کاری استرالیا می تواند سخت و چالش برانگیز و کمی هزینه بر تر نسبت به سایر کشورها باشد. اگر به مهاجرت کاری بدون مدرک زبان (Work Immigration without a Language Certificate) و در مدت زمان کوتاه تر فکر می کنید، مقاله ما را درباره کار در عمان 1403 | ویزای کار عمان 2024 مطالعه بفرمایید. همچنین قابل ذکر است که فرصت های شغلی مناسبی برای مهاجرت کادر درمان به عراق بدون مدرک زبان وجود دارد مانند کار پرستاری در عراق 1403 و کار پزشکی در عراق 1403.

در این مقاله، ما به واکاوی ویزای 400 استرالیا یا همان ویزای اقامت کوتاه مدت متخصص پرداخته ایم. برای اینکه بدانید واجد شرایط ویزای کار استرالیا در خصوص ساب کلاس 400 هستید یا خیر، با ما همراه باشید.

استرالیا را کشف کنید!

بخشی از تجارب ما را درباره ویزای 400 استرالیا بشنوید…

کارشناسانما چه می‌گویند؟

برای مهاجرت به استرالیا، با ما در تماس باشید

09157177817 - 05138475193

پکیج‌هایمهاجرت به استرالیا

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در استرالیا

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

ویزای 400 استرالیا یا همان ویزای کار موقت متخصص در استرالیا از انواع ویزای کار استرالیا با مدت اقامت موقت است. مهمترین نکات درباره ویزای 400 به شرح ذیل است:

  1. ساب کلاس 400، جریان کار بسیار تخصصی (Very Specialized Workflow) است که به نیروی متخصص امکان می دهد کارهای کوتاه مدت و بسیار تخصصی در استرالیا انجام دهند.
  2. متقاضی باید نشان دهد مهارت‌ها، دانش و تجربه‌ای که دارد، در میان جمعیت فعلی استرالیا پیدا نمی شود.
  3. متقاضی این ویزا باید نشان دهد که تخصص فرد برای استرالیا منفعت آور است.
  4. متقاضی ویزای 400 باید نشان دهد که قصد اقامت طولانی مدت (Long Term Stay) را در استرالیا ندارد. بنابراین از طریق این ویزا، نمی توانید اقامت دائم استرالیا را کسب کنید. اگر قصد اخذ ویزای اقامت دائم کاری مستقل استرالیا را دارید، مقاله ما را در رابطه با ویزای 189 استرالیا مطالعه کنید.
  5. در ویزای کار موقت افراد متخصص استرالیا امکان همراهی اعضای خانواده وجود دارد.
  6. ویزای 400 استرالیا تنها خارج از خاک استرالیا قابل اپلای است.
  7. ویزای 400 استرالیا غیر قابل تمدید و دارای تنها یک استریم اما دارای دو نوع ورود به استرالیا است: یک بار ورود (Single Entry) – فقط یک بار اجازه ورود به استرالیا امکان دارد و نمی توان دوباره وارد استرالیا شد. برای بازگشت به استرالیا پس از خروج، باید برای ویزای جدید درخواست داد. چند بار ورود (Multiple Entry) – می توان در طول مدت اقامت ویزا هر چند بار که خواست استرالیا را ترک کرده و دوباره وارد شد..

در ادامه به بررسی بیشتر ویزای کاری استرالیا خواهیم پرداخت. همچنین بخوانید: ویزای 186 استرالیا

 

فورم 842 استراليا مترجم
فرصت طلایی برای ورود سریع

ویزای ساب کلاس 400 استرالیا، دردسرهای سایر ویزاهای کار استرالیا را ندارد و مشمول جدول امتیازبندی ویزای کار استرالیا نمیشود. شما با این ویزا می توانید به سرعت وارد خاک استرالیا شده و مشغول به انجام کار کوتاه مدت شوید 

پروسه کوتاه پردازش ویزا

تنها 7 الی 20 روز زمان می برد تا جواب ویزای 400 استرالیا به شما ابلاغ شود.

امکان همراهی خانواده

می توانید از طریق ویزای اقامت موقت استرالیا برای متخصصان، خانواده خود را نیز همراه با خود به استرالیا ببرید.

مهارت، دانش یا تجربه بسیار تخصصی داشنه باشید

ویزای 400 استرالیا برای متقاضیانی تعریف شده است که مهارت، دانش، یا تجربه بسیار تخصصی در گروه‌های اصلی 1، 2 و 3 لیست مشاغل استرالیا دارند و در عین حال:

  • برای اقتصاد استرالیا مفید باشد
  • به طور منطقی در بازار کار استرالیا یافت نشود. یعنی کارفرماهای استرالیایی نتوانند استرالیایی را پیدا کنند که این کار را انجام دهد
  • غیر مستمر باشد. کار غیر مستمر به معنای کاری است که احتمالاً ظرف مدت 6 ماه یا کمتر تمام می شود و متقاضی به هیچ دلیلی که مربوط به آن کار باشد، در استرالیا نخواهد ماند.

متقاضی باید نشان دهد که مهارت، دانش یا تجربه لازم برای انجام این کار را دارد. اما چگونه؟ از طریق ارائه:

  • یک کپی از رزومه 
  • هر گونه مجوز یا مدرک
  • نامه ای از کارفرمای کشور محل اقامت متقاضی که موقعیت و وظایف فعلی متقاضی را توضیح می دهد.
شغل و کارفرمایی داخل خاک استرالیا داشته باشید

متقاضی باید مدارکی ارائه دهد که ثابت کند در استرالیا شغلی دارد اما این شغل، مشمول مشاغل صنعت سرگرمی استرالیا (Australian Entertainment Industry) نیست و اگر هست، هدف سفر به استرالیا تولید و اجرا نیست.

این مدارک می تواند شامل مدرک جاب آفر استرالیا، قرارداد کاری با کارفرمای استرالیایی و دعوتنامه ای از جانب کارفرمای استرالیایی باشد.

دارای امکانات مالی و اقامتی لازم برای 6 ماه کار و زندگی در استرالیا

از طریق اخذ ویزای 400 نمی توان از خدمات شهروندی استرالیا (Australian Citizenship) همچون بیمه یا هر نوع کمک هزینه معیشتی دولتی بهرمند شد. لذا ضروری است که از بدو ورود به استرالیا تا مدت انقضای ویزای خود، یعنی 6 ماه بعد، تمهیدات مالی و سکونتی لازم را برای خود تهیه ببینید. علی الخصوص اگر خانواده نیز، همراه شما به استرالیا می آیند. بنابراین شما باید بتوانید به مدت 6 ماه، هزینه زندگی در استرالیا 2024 را مدیریت کنید. البته بخشی از این حمایت می تواند از جانب کارفرمای استرالیایی باشد.

 

قصد کار و اقامت در استرالیا، فقط به مدت 6 ماه را داشته باشید

اداره مهاجرت استرالیا درباره این شرط نوشته: یک بازدید کننده واقعی (Genuine Visitor) باشید و شرط ورود موقت واقعی (GTE) درباره شما صدق کند. اما این به چه معناست؟

این شرط عنوان می کند که فرد متقاضی ویزای 400 استرالیا، باید قصد کار و اقامت حداکثر 6 ماهه را در استرالیا داشته باشد و نه بیشتر. شغل فرد باید مشمول گروه های اصلی 1 و 2 و 3 مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد و کار فرد در استرالیا نباید بیشتر از 6 ماه به طول بیانجامد.

تست مدیکال استرالیا را انجام دهید

شما و هر یک از اعضای خانواده که با شما برای ویزا درخواست می کنند، باید واجد شرایط وضعیت سلامتی جسمی و روانی معین شده از جانب استرالیا باشد. ممکن است در مورد سابقه پزشکی خانواده هم از شما سوال پرسیده شود.

تست شخصیت استرالیا را انجام دهید

شما و اعضای خانواده بالای 16 سال که با شما برای ویزا درخواست می دهند باید واجد شرایط وضعیت شخصیتی معین شده از جانب استرالیا باشید. ممکن است در مورد وضعیت شخصیتی خانواده شما هم از شما سوالاتی بپرسند. یکی از مولفه های تست شخصیت، گواهی عدم سوء پیشینه است.

اگر به دولت استرالیا بدهی دارید، آن را پرداخت کنید

اگر شما یا هر یک از اعضای خانواده شما که برای ویزای 190 درخواست می دهند، مبلغی به دولت استرالیا بدهکارید، باید آن را تسویه کنید.

ویزای کنسل شده یا ریجکتی نداشته باشید

اداره مهاجرت استرالیا هنگام پردازش ویزای شما، سابقه مهاجرتی شما را هم در نظر می گیرید، به این معنی که در صورت داشتن سابقه لغو یا ریجکتی ویزای استرالیا، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای 400 استرالیا نباشید. البته در برخی شرایط، اگر ویزای شما لغو شده یا ریجکت شده باشد، ممکن است همچنان بتوانید برای ویزای 190 اپلای کنید.

آماده کردن مدارک مورد نیاز ویزای استرالیا، چالش های خاص خود را دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در امر آماده سازی و آپلود مدارک خود در وبسایت اداره مهاجرت استرالیا (Department of Home Affairs Immigration and Citizenship) از کارشناسان مجرب جام جم راهنمایی بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی پیش می رود. مدارک مورد نیاز جهت اپلای ویزای 400 استرالیا باید اصل، در عین خوانایی، بدون خط خوردگی، سایه، چروک، تاخوردگی، لکه و هر عامل زایدی باشند. همچنین هر مدرکی که به زبانی غیر از زبان انگلیسی است، باید به زبان انگلیسی ترجمه شود. آن هم فقط ترجمه ناتی

مدارک مورد نیاز اقامت کاری استرالیا برای اخذ ویزای 400

مدارک هویتی

(Identity Documents)

صفحات گذرنامه فعلی، کارت ملی و اگر نام خود را تغییر داده اید، اسناد اثبات تغییر نام

مدارک شغل

(Job Documents)

شامل دعوت نامه، پیشنهاد شغلی، قرارداد کاری، اسناد استخدام در استرالیا، جزئیات موقعیت، وظایف یا پروژه کاری، مدت زمان کار، دلیل کار، پشتیبانی از درخواست ویزا، شرایط شغلی و دستمزد، استانداردهای محل کار استرالیا

اسناد تمکن مالی

(Financial Documents)

مدارک میزان حقوق در قرارداد کار، صورتحساب بانکی، نامه ای از بانک یا موسسه مالی، کمک هزینه ها، محل اقامت و سایر کمک های کارفرمای استرالیایی

مدارک گواهی عدم سوءپیشینه

(Clearances)

اداره مهاجرت استرالیا به شما اعلام خواهد کرد که آیا نیاز به ارائه گواهی عدم سوءپیشینه خواهی داشت یا خیر.

اگر همراه با خانواده به استرالیا می روید، باید مدارک همراهان خود را نیز آماده کنید.

مدارک شریک زندگی

(Spouse Documents)

برای اثبات واقعی بودن رابطه شما با شریک زندگی تان، باید مدارک ذیل را ارائه دهید: مدارک هویتی و عکس، اسناد شخصیت، سند ازدواج در صورت وجود، صورت حساب بانکی مشترک، اجاره مشترک یا رهن، شواهدی مبنی بر اینکه رابطه شما توسط یک ایالت یا قلمرو استرالیا ثبت شده است، اسنادی برای اثبات اینکه شما حداقل 12 ماه قبل از اپلای در رابطه واقعی با شریک زندگی خود بوده اید.

مدارک وابستگان زیر 18 سال

(Documents of Dependents Under 18 Years Old)

برای هر یک از وابستگان 18 ساله یا کمتر که با شما اپلای می کنند، موارد زیر را ارائه دهید: کپی شناسنامه که نام هر دو والدین همه فرزندان تحت تکفل شما را نشان می دهد، کپی از برگه پذیرش، در صورت وجود، اسناد مسئولیت والدین، در صورت وجود

مهمترین هزینه های ویزای 400 استرالیا به شرح ذیل است.

هزینه درخواست ویزا

(Visa Application Fee)

هزینه درخواست ویزای 400 استرالیا برای متقاضی اصلی 405 دلار استرالیا (AUD) است. همچنین برای هر یک از اعضای خانواده که با شما درخواست ویزا می دهند، هزینه ای دریافت می شود.

هزینه بررسی سلامتی، گواهی های پلیس و بیومتریک

(Cost of Health Check, Clearances & Biometric)

شاید نیاز باشد برای انجام آزمون‌های پزشکی، صدور گواهی عدم سو پیشینه و بیومتریک استرالیا، هزینه ای پرداخت کنید.

هزینه ترجمه مدارک

(The Cost of Document Translation)

هر مدرکی که به زبانی غیر از انگلیسی است، باید به زبان انگلیسی ترجمه شود. آن هم ترجمه ناتی. پروسه ترجمه مدارک زمان بر و بسته به تعداد و نوع مدارک، هزینه بر خواهد بود.

 

اخذ ویزای 191 استرالیا چقدر به طول می انجامد؟

    • 50 درصد درخواست ها در طی 7 روزبررسی می شوند50%
    • 90 درصد درخواست ها در طی 20 روز بررسی می شوند90%

    در این مقاله به بررسی تمام جوانب ویزای 400 استرالیا پرداختیم. در پایان باید عرض کنیم، اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق کار را دارید و به دنبال کار مهندس برق در استرالیا، کار مهندسی عمران در استرالیا و یا مهاجرت پرستار به استرالیا 2024 یا مهاجرت پزشک به استرالیا 2024 هستید، اما نمی دانید از کجا و چطور باید شروع کنید و در میان انبوهی از ویزاهای کار استرالیا سردرگم مانده اید، نگران نباشید. کاریابی بین المللی جام جم شما را در صفر تا صد پروسه مهاجرت کاری به استرالیا راهنمایی خواهد کرد. کافیست رزومه خود را برای ما ارسال کنید. همچنین بخوانید: شرایط اقامت در انگلیس برای ایرانیان 2024.

     

    ویزای 400 استرالیا چیست؟

    ویزای 400 استرالیا یا همان ویزای کار موقت متخصص در استرالیا از انواع ویزای کار استرالیا با مدت اقامت موقت است. ساب کلاس 400، جریان کار بسیار تخصصی است که به نیروی متخصص امکان می دهد کارهای کوتاه مدت و بسیار تخصصی در استرالیا انجام دهند.
    متقاضی باید نشان دهد مهارت‌ها، دانش و تجربه‌ای که دارد، در میان جمعیت فعلی استرالیا پیدا نمی شود.
    متقاضی این ویزا باید نشان دهد که تخصص فرد برای استرالیا منفعت آور است.
    متقاضی ویزای 400 باید نشان دهد که قصد اقامت طولانی مدت را در استرالیا ندارد. بنابراین از طریق این ویزا، نمی توانید اقامت دائم استرالیا را کسب کنید. در ویزای کار موقت افراد متخصص استرالیا امکان همراهی اعضای خانواده وجود دارد.
    ویزای 400 دارای دو نوع ورود به استرالیا است: یک بار ورود – فقط یک بار اجازه ورود به استرالیا امکان دارد و نمی توان دوباره وارد استرالیا شد. برای بازگشت به استرالیا پس از خروج، باید برای ویزای جدید درخواست داد. چند بار ورود – می توان در طول مدت اقامت ویزا هر چند بار که خواست استرالیا را ترک کرده و دوباره وارد شد.
    ویزای 400 استرالیا تنها خارج از خاک استرالیا قابل اپلای است.
    ویزای 400 استرالیا غیر قابل تمدید و دارای تنها یک استریم (جریان ورود) است.

    شرایط لازم برای اخذ ویزای 400 استرالیا چیست؟
    • مهارت، دانش یا تجربه بسیار تخصصی داشنه باشید
    • شغل و کارفرمایی داخل خاک استرالیا داشته باشید
    • دارای امکانات مالی و اقامتی لازم برای 6 ماه کار و زندگی در استرالیا
    • قصد کار و اقامت در استرالیا، فقط به مدت 6 ماه را داشته باشید
    • تست مدیکال استرالیا را انجام دهید
    • تست شخصیت استرالیا را انجام دهید
    • اگر به دولت استرالیا بدهی دارید، آن را پرداخت کنید
    • ویزای کنسل شده یا ریجکتی نداشته باشید
    مدارک لازم جهت اخذ ویزای 400 استرالیا چیست؟
    • مدارک هویتی: صفحات گذرنامه فعلی، کارت ملی و اگر نام خود را تغییر داده اید، اسناد اثبات تغییر نام
    • مدارک شغل: شامل دعوت نامه، پیشنهاد شغلی، قرارداد کاری، اسناد استخدام در استرالیا، جزئیات موقعیت، وظایف یا پروژه کاری، مدت زمان کار، دلیل کار، پشتیبانی از درخواست ویزا، شرایط شغلی و دستمزد، استانداردهای محل کار استرالیا
    • اسناد تمکن مالی: مدارک میزان حقوق در قرارداد کار، صورتحساب بانکی، نامه ای از بانک یا موسسه مالی، کمک هزینه ها، محل اقامت و سایر کمک های کارفرمای استرالیایی
    • مدارک گواهی عدم سوءپیشینه: اداره مهاجرت استرالیا به شما اعلام خواهد کرد که آیا نیاز به ارائه گواهی عدم سوءپیشینه خواهی داشت یا خیر.

    اگر همراه با خانواده به استرالیا می روید، باید مدارک همراهان خود را نیز آماده کنید.

    • مدارک شریک زندگی: برای اثبات واقعی بودن رابطه شما با شریک زندگی تان، باید مدارک ذیل را ارائه دهید: مدارک هویتی و عکس، اسناد شخصیت، سند ازدواج در صورت وجود، صورت حساب بانکی مشترک، اجاره مشترک یا رهن، شواهدی مبنی بر اینکه رابطه شما توسط یک ایالت یا قلمرو استرالیا ثبت شده است، اسنادی برای اثبات اینکه شما حداقل 12 ماه قبل از اپلای در رابطه واقعی با شریک زندگی خود بوده اید.
    • مدارک وابستگان زیر 18 سال: برای هر یک از وابستگان 18 ساله یا کمتر که با شما اپلای می کنند، موارد زیر را ارائه دهید: کپی شناسنامه که نام هر دو والدین همه فرزندان تحت تکفل شما را نشان می دهد، کپی از برگه پذیرش، در صورت وجود، اسناد مسئولیت والدین، در صورت وجود

    هزینه ویزای 400 استرالیا چقدر است؟

    در سال 2024، هزینه درخواست ویزای 400 استرالیا برای متقاضی اصلی 405 دلار استرالیا (AUD) است. همچنین برای هر یک از اعضای خانواده که با شما درخواست ویزا می دهند، هزینه ای دریافت می شود. البته باید هزینه بررسی سلامتی، گواهی های پلیس و بیومتریک و هزینه های ترجمه مدارک را نیز در نظر بگیرید.

    امتیاز بندی ویزای استرالیا برای کدام یک از ویزاهاست؟

    این ویزاها، از سیستم امتیازبندی ویزای استرالیا تبعیت می کنند:

    ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت) (زیر کلاس 188)
    ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189)
    ویزای نامزد ماهر (زیر کلاس 190)
    ویزای ماهر منطقه ای (موقت) (زیر کلاس 489)
    ویزای کار ماهر منطقه ای (موقت) (زیر کلاس 491)

    مزایای اقامت دائم استرالیا چیست؟

    امکان همراهی اعضای خانواده
    امکان درخواست برای تابعیت و شهروندی استرالیا
    زندگی، کار و تحصیل در استرالیا به طور نامحدود
    استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی استرالیا (Medicare)
    امکان ورورد و خروج آزادانه به استرالیا

    آیا از طریق ویزای 400، می توان اعضای خانواده را نیز به استرالیا برد؟

    بله. شما می توانید اعضای خانواده خود شامل همسر قانونی یا شریک زندگی، و فرزند خود را به استرالیا بیاورید.

    ویزای 400 استرالیا اقامت موقت است یا دائم؟

    ویزای 400 استرالیا یک ویزای کاری اقامت موقت در استرالیا است که مشروط به کار و اقامت موقت 6 ماهه در استرالیا است. اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره ویزاهای اقامت دائم استرالیا هستید، مقاله ما را درباره روش های مهاجرت به استرالیا 2024 مطالعه بفرمایید. 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    با ما در تماس باشید...

    09157177817