کشورها
پرچم انگلیس
England

استخدام پزشک در انگلستان

  • آیا می دانید شرایط استخدام پزشک در انگلستان چیست؟
  • مراحل معادل سازی مدارک پزشکان در انگلیس چیست؟
  • حقوق پزشک در انگلستان چه قدر است؟

در این مقاله، با استخدام پزشک در انگلستان (Hiring Physician in England) آشنا می شوید.

موسسه کاریابی بین الملل جام جم با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی تمام ریزجزئیات و راهنمایی های لازم برای استخدام پزشک در انگلستان را در اختیار شما می گذارد و طی پروسه استخدام پزشک در انگلیس همراه شما خواهد بود. همچنین، کارشناسان مجرب جام جم کلیه امور مربوط به دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کار پزشکی در انگلیس را برای شما به طور کامل انجام می دهند.

کشور انگلستان با مساحت ۲۴۳۶۱۰ کیلومتر مربع در نیمه‌ی جنوبی جزیره بریتانیا کبیر قرار دارد. این کشور از سمت جنوبی به کانال مانش منتهی می شود و از سمت شمال با اسکاتلند همسایه است؛ سمت شرق آن دریای شمال قرار دارد و از سمت غرب با کشور ولز هم‌مرز است. در شمال و جنوب غربی آن، نیز به ترتیب دریا ایرلند و دریای سلتی واقع شده اند. جهت اطلاع از روش های مهاجرت به انگلیس 2024 کلیک کنید.

جزایر کوچک و بزرگ متعددی در کشور انگلیس وجود دارند. رود تیمز از میان شهر لندن، پایتخت انگلستان، عبور می‌کند و در نهایت به دریای شمال می‌ریزد و پل معروف لندن بر روی آن قرار دارد. جمعیت انگلستان حدود ۵۵ میلیون نفر است. زبان رسمی و محاوره در این کشور انگلیسی است که زبان بین المللی می‌باشد.

افراد زیادی رویای مهاجرت به انگلستان را در سر می پرورانند و به خصوص به دلیل زبان رسمی انگلیسی، این کشور پرطرفدار ترین مقاصد مهاجرتی دنیا محسوب می شود. شما عزیزان می توانید برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به این کشور، به بهترین روش مهاجرت به انگلیس 2024 مراجعه کنید.

اخذ ویزای کار انگلستان یکی از بهترین و ارزان ترین روش های مهاجرت انگلیس است. در واقع، متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی و سابقه کاری می‌توانند ویزای کار Tier 2 انگلستان را دریافت نمایند و از طریق آن به مهاجرت، و سپس اقامت دائم انگلستان 2024، و پاسپورت انگلیس 2024 دست یابند.

لیست مشاغل موردنیاز انگلستان (The UK Shortage Occupations List) هر ساله توسط دولت این کشور اعلام می شود. افرادی که قصد مهاجرت به انگلیس از طریق کار 2024 را دارند؛ باید با اطلاع از این لیست نسبت به کسب جاب آفر انگلیس 2024 (Job Offer) اقدام کنند. در سال های اخیر، رشته های کادر درمان همواره در لیست مشاغل موردنیاز انگلستان 2024 بوده است به همین دلیل مهاجرت کادر درمان به انگلیس 2024 رشد چشم گیری داشته است.

یکی از پول ساز ترین و پرتقاضاترین مشاغل بریتانیا کار پزشکی در انگلیس 2024 است. کار در انگلیس برای ایرانیان 2024 در حیطه پزشکی بسیار مناسب و سودمند است زیرا مزیا و شرایط ویژه و منحصر به فردی برای استخدام پزشک در انگلستان در نظر گرفته شده است؛ هرچند که فضای استخدام پزشک در انگلیس، به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، بسیار چالش برانگیز و رقابتی است. برخی از مهم­ترین مزایای استخدام پزشک در انگلستان به شرح زیر است:

امکان همراهی اعضای خانواده در ابتدای مهاجرت پزشک به انگلیس امکان اخذ پاسپورت انگلیس با ویزای کار پزشکی انگلستان
کوتاه بودن مدت پروسه استخدام پزشک در انگلستان بهره مندی از تمام حقوق شهروندی و خدمات بیمه درمانی
کسب میزان بالای درآمد در انگلیس 2024 امکان گرفتن اقامت دائم با کار پزشکی در انگلستان
تحت حمایت قرار گرفتن مهاجران توسط دولت انگلستان وجود فرصت‌های شغلی مناسب کار در انگلیس برای پزشکان
تحصیل در انگلیس 2024 به طور رایگان برای فرزندان زیر ۱۸ سال   نزدیکی جغرافیایی بیشتر به کشور ایران در مقایسه با آمریکا 

کلیه مجوزهای کار در انگلستان توسط سازمان GMC یا شورای عمومی پزشکان انگلیس صادر می شود. بنابراین، پزشکان در ابتدای ورود به این کشور باید امتحانات و دوره ­هایی را جهت معادل سازی مدرک پزشکان در انگلیس 2024 + آزمون پلب با موفقیت پشت سر بگذرانند تا بتوانند به عنوان واجد شرایط کار در انگلیس 2024 کار کنند. گذراندن دوره ها، کلاس ها، و امتحانات تخصص پزشکی برای مهاجرت پزشکان متخصص به انگلیس 2024 ضروری است.

بخشی از تجارب ما را درباره استخدام پزشک در انگلستان بشنوید…

کارشناسانما چه می‌گویند؟

پخش ویدئو
برای مهاجرت کاری به انگلستان با ما در تماس باشید

09157177817 - 05138475193

پکیج‌هایمهاجرت به انگلستان

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به انگلیس

مهاجرت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در انگلیس

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

نرخ بیکاری در انگلستان (The Unemployment Rate in the UK) 3.7% است که نسبتا پایین است. بنابراین، امکان پذیرش در استخدام پزشک در انگلستان، نسبت به استخدامی های کادر درمان سایر کشورهای اروپایی، بسیار بیشتر است. مراحل استخدام پزشک عمومی در انگلیس به شرح زیر است:

مراحل استخدام پزشک عمومی در انگلیس
دریافت مدرک زبان

مدارک زبان OET و IELTS در کشور انگلستان پذیرفته می شود که نتایج این آزمون ها تا حداکثر دو سال معتبر است. حداقل نمره موردنیاز برای استخدام پزشک در انگلستان نمره اورال 7.5 آزمون آیلتس یا B آزمون OET است. بدیهی است که هرچه سطح زبان فرد بالاتر باشد؛ شانس گزینش فرد در استخدام پزشک در انگلستان بسیار بیشتر خواهد شد.

اگرچه متقاضیان فرصت دارند که در طول پروسه استخدام پزشک در انگلیس، مدرک زبان خود را اخذ کنند؛ اما به متقاضیان پیشنهاد می کنیم که در ابتدای پروسه استخدام پزشک در انگلستان نسبت به دریافت مدرک زبان خود اقدام کنند زیرا این امر باعث تسریع روند کاریابی در انگلیس 2024 می شود و تمام مصاحبه ها و امتحانات استخدام پزشک در انگلستان به زبان انگلیسی است.

شرکت در بخش تئوری آزمون پلب

متقاضیان باید جهت معادل سازی مدرک تحصیلی پزشکی خود در آزمون پلب (The PLAB Exam) شرکت کنند که این آزمون متشکل از دو مرحله تئوری و عملی است.

بخش تئوری آزمون پلب معمولا 180 سوال دارد. در سال 2024، هزینه شرکت در بخش تئوری این آزمون 255 پوند است. نیاز به حضور فیزیکی در انگلستان برای شرکت در این بخش آزمون نیست چون امتحان تئوری پلب در کشورهای عضو GMC برگزار می شود.

شرکت در بخش عملی آزمون پلب بخش عملی آزمون پلب، همانند آزمون OSCE، جهت سنجش همه جانبه مهارت های ارتباطی و بالینی پزشکان در انگلستان برگزار می شود و شکل برگزاری ثابتی ندارد و از 16 سناریو شبه واقعی پزشکی در آن استفاده شده است. هزینه شرکت در بخش عملی آزمون پلب 934 پوند در سال 2024 است.
دریافت تأییدیه از General Medical Council  دریافت تأییدیه از طرف سازمان GMC مرحله آخر مهاجرت پزشکان به انگلیس 2024 است. در واقع، پزشکان عمومی می توانند با تاییدیه GMC، بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزشی، در کشور انگلستان کار کنند ولی پزشکان متخصص باید مراحل دیگری را جهت تایید مدرک تخصص پزشکی در انگلیس نیز بگذرانند که در بخش بعدی به این مقوله می پردازیم.

خوشبختانه، پزشکان ایرانی در انگلستان 2024 معمولا نیاز به گذراندن دوره کارورزی انترنی را ندارند زیرا طرح خدمت پزشکی خود را در کشور مبدا گذرانده اند. اما، پزشکان سایر کشورها که دوره انترنی را نگذرانده اند؛ موظف هستند که دو دوره یکساله (دوره یک ساله رجیستری موقت F1 و دوره یک ساله فول رجیستری F2) را بگذرانند. در بخش بعدی، به مراحل استخدام پزشکان متخصص در انگلیس 2024 می پردازیم.

درآمد پزشکان متخصص در انگلیس 2024 بالا است و می توان به طور تقریبی گفت که در حال حاضر بین 7000 تا 8000 پوند درماه است. پزشکان متخصص حیطه های جراحی، دیالیز، بیهوشی، و زیبایی معمولا می توانند درآمد بیشتری را کسب کنند. جهت اطلاع از حقوق پزشک عمومی در انگلیس 2024 کلیک کنید. کلیه مراحل استخدام پزشک متخصص در انگلیس در جدول زیر ارائه شده است:

مراحل کلی استخدام پزشک متخصص در انگلیس
کسب مدرک زبان IELTS یا OET
ثبت نام در GMC و ساخت اکانت و پرداخت کلیه هزینه های مربوطه
دریافت اپتیک نامبر و تاییدیه سازمان ECFMG 
شرکت کردن در امتحانات تخصص پزشکی در انگلیس مثل MRCP و MRCS
گذراندن دوره ST (این دوره معمولا برای ایرنیان دو ساله است.)
کسب نمره قبولی کلاس ها و دوره های آموزشی
دریافت مجوز کار در مراکز درمانی دولتی انگلستان و مورد ارزیابی مجدد (Revalidation) قرار گرفتن در طی این مدت

پرداختن به شغل تمام وقت (Full-time Job) دوم یا راه اندازی مطب در انگلیس در صورت تکمیل روند استخدام پزشک در انگلستان غیر قانونی است. این در حالی است که می توان از طریق ثبت شرکت در عمان و تکمیل روند مهاجرت کادر درمان به عمان 1403، به طبابت و همچنین راه اندازی مطب در عمان 2024 پرداخت. جهت کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت پزشکان به عمان 2024 کلیک کنید.

1

استخدام پزشک در انگلیس

مدت زمان پروسه: 1 سال

متوسط درآمد :3500 تا 3600 پوند

سطح زبان: آیلتس 7 یا نمره B آزمون OET

2

استخدام ماما در انگلیس

مدت زمان پروسه:1 سال

متوسط درآمد: 3000 تا 3200 پوند

سطح زبان: آیلتس7 یا نمره B آزمون OET

3

استخدام پرستار در انگلیس

مدت زمان پروسه:1سال

متوسط درآمد:2800 تا 3000 پوند

سطح زبان: آیلتس 7 یا نمره B آزمون OET

متقاضیانی که مدرک تحصیلی پزشکی خود را خارج از انگلستان اخذ کرده اند؛ باید ضمن ترجمه کلیه سوابق شغلی و تحصیلی، مدارک خود را در انگلستان معادل سازی کنند تا بتوانند در استخدام پزشک در انگلستان گزینش شوند. بدین منظور، متقاضیان باید در آزمون پلب شرکت کنند و موفق به کسب نمرات قبولی دو مرحله آن شوند. در ادامه، به شرح مراحل آزمون پلب می پردازیم:

مراحل آزمون پلب
بخش تئوری بخش اول آزمون پلب امتحان تئوری جهت سنجش سطح دانش دانش متقاضیان است. این بخش چهار بار در سال در انگلستان و سایر مناطق عضو GMC برگزار می شود. جهت اطلاع از زمان و برگزاری این آزمون، در سایت GMC ثبت نام کنید و به بخش My Tests اکانت خود مراجعه کنید.
بخش عملی مهارت های عملی، ارتباطی، و بالینی، دریافت شرح حال بیمار، و نحوه و کیفیت تشخیص بیماری و برخورد با بیمار متقاضیان در بخش عملی آزمون پلب مورد سنجش قرار می گیرد. حضور فیزیکی در انگلستان برای شرکت در این بخش آزمون الزامی است.

متقاضیان باید پس از گذراندن تمام مراحل آزمون پلب، نسبت به اخذ تاییدیه از سازمان General Medical Council اقدام کنند. پزشکان متخصص، علاوه بر سپری کردن مراحل مذکور، باید اپتیک نامبر را کسب کنند و در دوره های تخصص پزشکی انگلستان شرکت کنند. شما می توانید جهت کسب مشاوره مهاجرت به انگلستان 2024 به طور رایگان و کامل در این زمینه، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هزینه زندگی در انگلیس 2024 نسبتا بالا است. اما، این موضوع مشکل ساز نیست زیرا میزان درآمد کادر درمان در انگلستان مناسب و بالا است. جهت اطلاع از میزان درآمد ماما در انگلیس 2024 و حقوق پرستار در انگلیس 2024 کلیک کنید. متوسط درآمد پزشکان در انگلیس با داشتن سابقه­ ی کاری 3 سال به شرح زیر است:

حقوق ماهانه پزشک عمومی  بیش از 3500-3800 پوند
حقوق ماهانه پزشک متخصص بیش از 7000 پوند

پزشکان می توانند، علاوه بر کسب درآمد بالا، پس از پنج سال کار متوالی در انگلیس، برای اخذ اقامت دائم کاری انگلیس برای خود و خانواده خویش درخواست دهند و یک سال بعد برای دریافت پاسپورت انگلیس درخواست دهند. سپس، پزشکان می توانند برای اخذ تابعیت کشور انگلستان درخواست دهند.

ناگفته نماند که پزشکان باید بخشی از درآمد خود را (20%-40%) سالیانه به عنوان مالیات (Tax) بپردازند که این مساله درباره کشور عمان 1403 و درآمد در عمان 1403 تا حدودی صدق نمی کند. جهت اطلاع از سایر مزایای کار در عمان 2024 کلیک کنید.

به طور کلی، میزان درامد در انگلستان به عوامل مختلفی، به خصوص شهر محل کار و زندگی، وابسته است. میزان حقوق پزشکان در شهرهای بزرگ انگلستان، نظیر لندن، لیدز، شفیلد، بریستول، و بیرمنگام، معمولا بالاتر از سایر نقاط این کشور است. 

جراحی مغز و اعصاب، بیهوشی، جراحی زیبایی، روان پزشکی، و کاردیالوژی پردآمدترین مشاغل تخصص پزشکی در انگلستان بر اساس سایت INDEED، محسوب می شوند. پزشکان متخصص حین گذراندن دوره آموزشی در انگلستان حقوق بیش از درآمد یک پزشک عمومی در انگلستان نیز دریافت می کنند.

معادل سازی مدرک پزشکان در انگلیس
درامد پزشکان در انگلیس
آزمون پلب پزشکی در انگلیس چند مرحله دارد؟

 آزمون پلب دو بخش تئوری و عملی جهت گزینش بهترین نیروها برای استخدام پزشک در انگلستان دارد.

آیا امکان همراهی اعضای خانواده برای مهاجرت کاری پزشکان به انگلیس وجود دارد؟

بله، امکان دریافت ویزای همراه انگلیس 2024 برای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) متقاضی وجود دارد.

 

میانگین دستمزد پزشکان عمومی در انگلیس چقدر است؟

میانگین حقوق ماهیانه پزشک عمومی در کشور انگلستان بین 3500 تا 3800 پوند است که البته این میزان درآمد می تواند با توجه به سنوات، تجارب کاری، و رزومه افراد بالاتر نیز باشد.

میانگین درامد ماهیانه پزشکان متخصص در انگلیس چقدر است؟

به طور کلی در سال 2024، حقوق یک پزشک متخصص در انگلستان کمتر از 7000 پوند در ماه نیست.

آیا ارائه مدرک زبان برای استخدام پزشک در انگلستان الزامی است؟

بله، داشتن حداقل نمره 7.5 آیلتس یا نمره B آزمون OET یکی از مهم ترین شرایط استخدام پزشک در انگلستان است.

آیا می توان ویزای کار پزشکی انگلیس را به اقامت دائم تبدیل کرد؟

بله، چنانچه پذیرفته شدگان استخدام پزشک در انگلستان به مدت 5 سال متوالی در این کشور  کار کنند و بیش از 90 روز در سال را خارج از انگلستان سپری نکرده باشند؛ می توانند اقامت دائم کاری انگلیس را برای خود و خانواده خود دریافت کنند. همچنین، این افراد می توانند یک سال بعد، برای اخذ پاسپورت انگلیس درخواست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید...

09157177817